انواع مختلف مایعات صنعتی و کاربردهای آنها

انواع مختلف مایعات صنعتی و کاربردهای آنها

مایعات صنعتی را می توان به عنوان ترکیباتی مانند روغن و گریس که در محیط صنعتی استفاده می شوند ، تعریف کرد. آنها معمولاً با هدف اصلی کاهش سایش ابزار و همچنین کاهش اصطکاک و صحافی استفاده می شوند. در برخی موارد ، می توان از مایعات برای کاهش مقاومت الکتریکی و افزایش رسانایی گرمایی استفاده کرد. جلوگیری از خوردگی در هر دو سطح داخلی و خارجی نیز استفاده ای است که در صنایع رایج است.
مایعات صنعتی متعددی وجود دارد که به عنوان روان کننده مانند روغنهای با گرانروی کم و زیاد ، موم ها ، سیلیکات های دمای بالا و پودرهای روان کننده استفاده می شود. روغن روان کننده را می توان بعنوان روغنهای طبیعی و مصنوعی طبقه بندی کرد. آنها در برخی موارد ترکیبی از پراکندگی روان کننده های جامد یا موم هستند تا از اثربخشی بیشتری برخوردار شوند. علاوه بر این ، روان کننده های بسیاری وجود دارد که در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند.
از گریس های دی الکتریک و مایعات صنعتی عایق برای کاهش اصطکاک ، اتصال و سایش مواد به همان روشی که از روان کننده ها استفاده می شود ، استفاده می شود. از آنها در خازن ها ، ماشین آلات تخلیه الکتریکی ترانسفورماتور و سایر ماشین های الکتریکی استفاده می شود. وقتی صحبت از اتلاف گرما از اجزای الکتریکی می شود ، ایده آل هستند. از آنها در روغن کاری سوئیچ های تماس با اسلاید و رله که در صنایع رایج است ، استفاده می شود. مایعات انتقال گرما در صنایع با اصلی انتقال انرژی گرمایی در طی کارهایی مانند خنک کننده دستگاه ، فلزکاری و گرمایش استفاده می شود. آنها از محصولاتی مانند مایعات چیلر ، خنک کننده های در گردش و یخچال های خنک کننده تشکیل شده اند که خنک کننده دستگاه را ارائه می دهند. در اهداف گرمایش می توان از روغن های بخاری استفاده کرد.
روغن هیدرولیک و مایعات انتقال مایعات صنعتی هستند که در اکثر صنایع نقش اساسی دارند. همانطور که از نام آنها پیداست ، آنها عمدتا در مناطق انتقال نیرو و عملیات هیدرولیکی استفاده می شوند. نیرو از طریق سیال با کمک خطوط هیدرولیکی به یک سیلندر منتقل می شود. مایعات انتقال قدرت در مجموعه گیربکس و سایر کاربردهای مشابه ایده آل است. بیشتر این مایعات روان کننده های مصنوعی و روغن های معدنی یا نفتی هستند. از آنها معمولاً در صنایع نظامی ، خودرویی ، دریایی و هوافضا استفاده می شود. گریس های صنعتی نیز از این دسته هستند که کاربردهای منحصر به فرد خود را دارند. مایعات استفاده شده باید با توجه به نوع کار آنها برای انجام انتخاب شود. این مایعات را می توانید بصورت آنلاین از تولیدکنندگان و تامین کنندگان مختلف خریداری کنید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که وب سایت آنها را بررسی کنید و تعیین کنید آیا آنها محصول مناسبی برای عملکرد شما دارند.
برای بسیاری از صنایع، ماشین های پرکننده مایع بخشی جدایی ناپذیر از انجام تجارت هستند. در عصر رقابت شدید با فشار برای کاهش هزینه‌ها و در عین حال افزایش تولید، ماشین‌های پرکننده مایع در بخش‌های مختلفی از غذا و نوشیدنی گرفته تا داروسازی و مواد شیمیایی خدمت می‌کنند. تطبیق پذیری، قابلیت اطمینان و توانایی دستگاه های پرکننده مایع به این معنی است که تقاضا همچنان به رشد خود ادامه می دهد و در بخش های جدید گسترش می یابد. با سابقه طولانی در حمایت از صنعت، این فناوری به سازگاری و مواجهه با چالش‌های جدید ادامه داده است.

از شیر فلکه های کشاورزی ما دیدن کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *