پرشر سوئیچ یا سوئیچ فشار

پرشر سوئیچ یا سوئیچ فشار – نحوه عملکرد آنها

کلیدهای فشار (پرشر سوئیچ)

پرشر سوئیچ یا سوئیچ فشار چیست ؟

پرشر سوئیچ یا سوئیچ فشار وسیله ای است که با رسیدن فشار مایع از پیش تعیین شده ، یک تماس الکتریکی را کار می کند. سوئیچ در یک افزایش فشار یا افت فشار از یک سطح فشار از پیش تعیین شده ، یک تماس الکتریکی ایجاد می کند. کلیدهای فشار در طیف گسترده ای از کاربردهای صنعتی و مسکونی مانند سیستم های HVAC ، پمپ های چاه ، کوره ها و غیره هستند. برای اطلاعات نمودار مقاله نماد کلید فشار ما را بخوانید.

کلید فشار را نباید با مبدل فشار اشتباه گرفت. مبدل فشار فشار را به سیگنال خروجی الکتریکی تبدیل می کند. مقاله فنی مبدل فشار ما را بخوانید تا درباره آنها بیشتر بدانید.

از پرشر سوئیچ ها در پمپ آب ،کمپرسو هوا در آبگرم کن و مشعل و… استفاده می کنند.

انواع سوئیچ فشار

 

پرشر سوئیچ مکانیکی

سوئیچ فشار مکانیکی با استفاده از فنر و دیافراگم یا پیستون میکرو سوئیچ را در چه فشاری تحریک می کند. فنر نیروی مخالف فشار ورودی است و حالت تنظیم فنر با یک پیچ یا دکمه تنظیم شده تنظیم می شود. فشار فنر به طور مستقیم با فشاری که سوئیچ در آن یک تماس الکتریکی ایجاد می کند ارتباط دارد. با کاهش فشار ، سوئیچ به حالت اولیه خود بازنشانی می شود.
تفاوت بین نقطه سوئیچ و نقطه تنظیم مجدد پسماند نامیده می شود. اغلب این به صورت درصدی از مقدار نقطه سوئیچ بیان می شود ، به عنوان مثال ، 20٪. سازنده پسماند را تعریف می کند و برای اکثر سوییچ های مکانیکی ، توسط کاربر قابل تنظیم نیست.
این سوئیچ های فشار معمولاً سه نوع تماس مختلف دارند: تماس با حالت عادی باز (NO) ، بسته به حالت عادی (NC) و تغییر (SPDT). مخاطبین تغییر برای عملکرد NO و NC هستند.
کلید فشار مکانیکی برای اداره ولتاژهای بالا و آمپراژها بهتر از کلید الکترونیکی فشار است. از آنها می توان برای ایجاد تغییر تماس برای افزایش یا کاهش فشار استفاده کرد. ما مقاله ای در مورد نحوه تنظیم سوئیچ فشار مکانیکی داریم. شکل 2 نمونه ای از کلید فشار مکانیکی است.

احتمالاً منظور شما از “پرشر سوئیچ” یا “سوئیچ فشار”، سوئیچی است که با فشار یا فشار آب یا گاز فعال می‌شود. این سوئیچ‌ها در صنایع مختلف برای کنترل و نظارت بر فشار مایعات یا گازها استفاده می‌شوند. دو نوع اصلی سوئیچ‌های فشار عبارتند از:

  1. سوئیچ فشار فعال (Pressure Switch): این سوئیچ‌ها زمانی که فشار مایع یا گاز به یک حد مشخصی می‌رسد، فعال می‌شوند و یک سیگنال خروجی تولید می‌کنند. این سیگنال می‌تواند برای راه‌اندازی یا خاموش کردن تجهیزات، هشدار دادن در مورد افزایش یا کاهش فشار، یا انجام وظایف دیگر مورد استفاده قرار گیرد.
  2. سوئیچ فشار غیرفعال (Pressure Relief Valve): این نوع سوئیچ‌ها به عنوان یک وسیله ایمنی استفاده می‌شوند. زمانی که فشار درون یک سیستم به حد بالایی می‌رسد، این سوئیچ‌ها فعال می‌شوند و به طور خودکار یک مقدار مایع یا گاز را از سیستم تخلیه می‌کنند تا جلوی خطرات مرتبط با افزایش فشار را بگیرند.

هر نوع از این سوئیچ‌ها بسته به نیازهای خاص سیستم و کاربرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سوئیچ‌ها در صنایع مختلف از جمله صنعت نفت و گاز، صنایع شیمیایی، تولید برق، و صنایع خودروسازی استفاده می‌شوند.

پرشر سوئیچ الکترونیکی

یک سوئیچ فشار الکترونیکی از سنسور فشار الکتریکی برای اندازه گیری تغییر فشار ورودی استفاده می کند. آنها برای تنظیم عملکرد سوئیچینگ دارای نمایشگرهای دیجیتالی هستند. نقطه سوئیچ می تواند تنظیم شده توسط سازنده باشد یا با توجه به نیاز برنامه در سایت برنامه ریزی شود. نقطه سوئیچ ، سیگنال های خروجی ، پسماند ، زمان تاخیر و غیره برخی از عملکردهایی است که می تواند توسط کاربر بر اساس نیاز تنظیم شود.
سوئیچ های فشار الکترونیکی برای سیستم های تجهیزات خودکار و کنترل شده که به عملکرد قابل برنامه ریزی ، نمایش دیجیتال ، انعطاف پذیری ، دقت ، محافظت در برابر نفوذ و پایداری نیاز دارند ، مناسب هستند. شکل 3 نمونه ای از کلید فشار الکتریکی است.

اصول کارکرد

کلید فشار نشان داده شده در شکل 4 نمونه ای از کلید دو پرتاب تک قطبی (SPDT) است که دارای یک اصل عملکرد مکانیکی است. همه اجزا داخل کیس سوئیچ (F) هستند و دارای یک درگاه فشار ورودی (H) است. به طور خلاصه ، فشار ورودی یک پیستون (D) را به سمت فنر (C) سوق می دهد که دارای یک نیروی مقاوم شناخته شده است. سپس ، پیستون میکرو سوئیچ (A) را تحریک می کند ، و آن را از طریق یک پین عامل (B) و یک دکمه سفر عایق (E) بین حالت بسته شده طبیعی (NC) و حالت طبیعی باز (NO) حرکت می دهد.

شکل 4: اجزای سوئیچ فشار شامل: میکرو سوئیچ (A) ، پین عامل (B) ، فنر دامنه (C) ، پیستون عملیاتی (D) ، دکمه حرکت عایق (E) ، جعبه کلید (F) ، سفر مهره تنظیم کننده (G) ، فشار ورودی (H)

برای تنظیم سطح فشاری که میکرو سوئیچ بین NC و NO سوئیچ می کند ، مهره تنظیم کننده (G) عمق جیب فنر را تغییر می دهد. این تغییر عمق اجازه می دهد تا نیروی مقاوم به فنر افزایش یا کاهش یابد ، که این مربوط به فشار تنظیم شده برای تحریک میکرو سوئیچ است. فشار ورودی (H) بر پیستون عملیاتی (D) فشار وارد می کند و نیرویی مخالف فنر دامنه (C) ایجاد می کند. هنگامی که نیروی پیستون ورودی بیشتر از نیروی فنر مخالف باشد ، پین عامل (B) را به داخل دکمه حرکت عایق (E) هل می دهد. سپس این دکمه میکرو سوئیچ را از موقعیت NC به موقعیت NO منتقل می کند. اگر فشار زیر نیروی فنر کاهش یابد ، دکمه ، پین و پیستون از میکرو سوئیچ دور می شوند و اتصال را قطع می کنند. سپس اتصال از موقعیت NO به موقعیت NC می رود.

معیارهای انتخاب

معیارهای انتخاب زیر را برای برنامه خود در نظر بگیرید:

  • نوع سیال یا رسانه

نوع رسانه باید با مواد محفظه و مهر و موم سازگار باشد. لاستیک نیتریل بوتادین (NBR) برای استفاده با هوا و روغن هیدرولیک / ماشین مناسب است. لاستیک مونومر اتیلن پروپیلن دی نن (EPDM) هنگام استفاده از آب مناسب است. رسانه های متداول مورد استفاده با کلیدهای فشار:

سوئیچ ها عبارتند از:

  • روغن هیدرولیک
  • روغن گرمایش
  • سقز
  • بنزین / بنزین
  • هوا
  • اب
  • فشار:

باید بتواند حداکثر فشار کار را تحمل کند. طرح دیافراگم برای کاربردهای خلاuum و فشار کم به خوبی کار می کند. برای کاربردهای فشار بالا ، از طرح پیستون استفاده کنید.

  • دما:

باید بتواند در محدوده حداکثر و حداقل دما به خوبی کار کند.

  • تکرارپذیری:

تکرارپذیری یا دقت ، توانایی دستگاه برای برگشتن دقیق به همان نقطه تنظیم شده برای هر بار تکرار است. دامنه دقت مورد نیاز انتخاب کلید فشار برای برنامه شما را تعیین می کند. طرح های دیافراگم به طور کلی دقت بیشتری نسبت به طرح پیستون ارائه می دهند.

  • هیسترزیس Hysteresis

هیسترزیس تفاوت بین نقطه سوئیچ و نقطه تنظیم مجدد است. اگر نقطه تنظیم مجدد خیلی بزرگ باشد ، سوئیچ برای مدت طولانی فعال می ماند. اگر نقطه تنظیم مجدد خیلی کوتاه باشد ، سوئیچ مرتباً بین حالت روشن / خاموش قرار می گیرد. هیسترزیس در یک سوئیچ فشار الکتریکی قابل تنظیم است اما توسط تولید کننده در یک کلید فشار مکانیکی از پیش تنظیم شده است.

  • نوع کلید فشار:

برای کاربردهای کم فشار و خلا، ، از یکی با طرح دیافراگم استفاده کنید. برای کاربردهای فشار بالا ، از یکی با طرح پیستون استفاده کنید.

  • مصوبات:

کلیدهای فشار ما منطقه ATEX 1 ، 2 و 22 هستند که برای استفاده در جو بالقوه انفجاری مجاز هستند.

  • سوئیچ فشار الکتریکی یا مکانیکی:

سوئیچ فشار الکتریکی گرانتر است اما در مقایسه با کلید فشار مکانیکی با کنترل بیشتری بر روی تنظیمات مانند تنظیم فشار و پسماند فشار همراه است.

برنامه های رایج

سوئیچ فشار را می توان در طیف گسترده ای از برنامه های داخلی و تجاری استفاده کرد که در زیر ذکر شده است:

  • HVAC ، سیلندرهای گاز ، پمپ های هوا و … برای کنترل و کنترل فشار هوای سیستم از کلیدهای فشار کمپرسور هوا استفاده می کنند.
  • برای یادگیری نحوه تنظیم آنها ، مقاله تنظیم سوئیچ فشار کمپرسور هوا را مشاهده کنید.
  • کلیدهای فشار روغن توسط موتورها به عنوان محرک یا حسگر برای تعیین زمان کاهش فشار روغن موتور به زیر سطح از پیش تعیین شده استفاده می شوند.
  • کلیدهای فشار کوره به عنوان وسایل ایمنی برای اهداف صنعتی و همچنین مسکونی عمل می کنند. آنها فشار منفی را در هنگام راه اندازی کوره تشخیص می دهند و در صورت کم بودن فشار هوا کوره را خاموش می کنند.
  • از سوئیچ های فشار پمپ چاه در ساختمانهای مسکونی و تجاری برای آوردن آب از چاه و اطمینان از وجود فشار آب کافی در سیستم جهت تأمین آب بدون فشار زیاد استفاده می شود.
  • کلیدهای فشار پمپ آب در کاربردهای مسکونی ، تجاری و کشاورزی جریان آب را بصورت خودکار تنظیم می کنند.
  • کلیدهای فشار خلا pressure خلاuum یا فشار منفی را در سیستم اندازه گیری می کنند. آنها در دیگهای بخار مسکونی ، بخاری برقی ، کمپرسور هوا و سیستمهای انتقال هستند.

سوالات متداول

چگونه سوئیچ فشار را تنظیم کنیم؟

برای یک کلید فشار مکانیکی ، مهره را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا افزایش یابد و در جهت خلاف جهت عقربه ساعت ، نقطه سوئیچ را کاهش دهید. یک کلید فشار الکتریکی دارای یک صفحه کلید برای تنظیمات است.

 

چگونه می توان کلید فشار را آزمایش کرد؟

برق را از کلید فشار جدا کرده و مولتی متر را به ترمینال های آن متصل کنید. برای یک سوئیچ معمولاً باز ، مولتی متر باید مدار باز را بخواند. مدار را روشن کنید تا فشار سیال به سوئیچ فشار وارد شود. اگر مولتی متر 0 اهم نمی خواند ، سوییچ را تعویض کنید. در مقابل یک سوئیچ بسته به طور معمول.

 

سوئیچ فشار چه کاری انجام می دهد؟

سوئیچ فشار فشار سیال سیستم را کنترل می کند و یک اتصال الکتریکی را بر اساس سطح فشار از پیش تعیین شده باز یا بسته می کند.

 

چگونه تشخیص دهیم سوئیچ فشار بد است؟

سوئیچ فشار در صورت نشت مایع ، فشار خیلی کم ، فشار بیش از حد مکرر تغییر می کند و فشار تنظیم اولیه نادرست می تواند مشکلاتی داشته باشد.

 

کلید فشار مکانیکی چگونه کار می کند؟

وقتی نیروی فشار ورودی از نیروی پیش تنش فنر بیشتر باشد ، تماس الکتریکی را تغییر می دهد. یک تماس NC باز می شود و یک تماس NO بسته می شود. هنگامی که فشار کاهش می یابد ، تماس ها به حالت طبیعی خود برمی گردند.

 

تفاوت سوئیچ فشار با سنسور فشار چیست؟

کلیدهای فشار کلیدهای الکتریکی را در سطح فشار از پیش تعیین شده کار می کنند ، در حالی که سنسورهای فشار فشار سیستم را می خوانند و آن را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کنند.

مارک های دانفوس ، عیوض کنترل ، ساگونومی و… موجود میباشند.

برای استعلام قیمت پرشر سوئیچ یا سوئیچ فشار با ما تماس بگیرید. ( 09143157944 – 04135567968 )

از شیر فلکه کشویی کشاورزی ما دیدن کنید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *